Sabtu, 29 Januari 2011

kerja..kerja..kerja..

hi.lame asenye x update blog nih.x smpat lorh..xde mase..ni pn curi2 mase je..mase skunk nih x cm dlu dh..dulu nk abiskan mse lm stu hri pnye lh lmbat,smpai berjanggut nk tnggu mlm..skunk nih..cpat gile..ase kjap je lm stu hri..bln satu pn dh nk abis..ape aq mrepek nih..hahhahaha...

ruginya kalau masa dibiar berlalu begitu saja...-.-'

ok2,kita smbung blik ngan topik kite psl kerja..berbagai jenis kerja yg kite bleh bwt cm playan restoran,jga cc,pembantu jualan,cashier,and bnyak lg..bg sape2 yg tgh mnunggu utk mngambil result exam cam spm and stpm,msti cbuk dk keje..p ade gk yg x keje..alsan,mls nk keje..best ape keje..hujung blln dpt gaji..lau dok umh pn bknnye dpt gaji..dpt dngr merepek free adalah.hahaaha

skunk x ssh dh,nk keje,lm nwpaper blmbak keje yg blh dicari..
tp yg pling x best keje,ngan bos..kt tmpt aq bos ok je..p yg x ok,x prihatin ngan para pekerja nya..yg dye thu,dok dpn lptop smbil dk lyn ngan saham yg jtuh n naik tu...spatutnye sbagai bos,prihatin lh ckit ngan mslh pekerja,nsib baik lh bos kt tmpt kerja aq yg dh knal sblm nih..lau x lame dh aq cbut..

mrh aje thu bos nih..huhuhu..
tp nk bwt cmne kn...lain mnusia lain ragamnya..huhuhuhu..yg best nye,kita dpt mnimba ilmu dan pnglmn utk membuka syarikat suatu hari nanti..mse kerja kita dpt bramah mesra ngan mane customers dtg..kita pn ase gmbira lau dpt berhubung ngan msyarakat setempat..x lh owg kate kite nih cm katak di bawah tempurung..ok lah guys,see u in the next page...nk tito plak..good morning!!!....

Sabtu, 15 Januari 2011

kenangan ku(sekolah menengah)

huiittt...hehehehe..ni nk smbung blik cite kenangan ku..yang nih mase skol menengah..kenangan mse di skol menengah lah pling bnyk skali and smua ada..mula2 naik form 1 mmg rse nervous coz tkut kene buli ngan senior kt skol..biaselah,terpengaruh ngan cite n drama psl bdk2 skol menengah nih..p,bdn ambo yg cm org berumur 20thn nih mane ade yg brani nk kaco..tbuh plk cm tntera..hehehe..prasan lah plak..x leh bngga diri,6t Allah marah..sambung blik cite kite..mse form 1 pling leceh skali..psl blajar bab yang bru..mse tu mmg ade yg mula gatal2 nak bercinta kononya..bukan ape,dh msuk alam remaja katakan..biaselah..cm korang semua x biase lak..

manisnye ktika pertama kali mengenali erti cinta
yg best lagi mse skol menengah,aq dpt jumpa lagi ramai kwn2 bru..p ssh gak k jumpa sahabat yang btul2 boleh dijadikan sahabat baik...p aq bernasib baik,kwn2 yg aq knal smua ok..tiada yg cm kwn mkn kwn..aq juga jmpe lagi ngan cikgu baru2..cg plok sporting abis..mmg aq tabik mane2 cg yg aq knal..smua sporting gile..

cg cmni lah best..snyum je dlm klas..students pn x ngantuk kalu tngok cg yg snyum.
bnyk nye subject nak kene blajar
mmg naik skol menengah mse mmg kene pandai dh uruskan..semua nk kene set mase..study,bermain..p skol menengah lah yg pling bnyk memberi impak kehidupan sebenar kepada diri aq sebelum menenmpuh alam dewasa..org ckp ape,alam remaja merupakan alam yg pling bnyk dugaan dan cabaran..lau tersalah jalan,habislah hidup..p apepun,aq rse pngalamn skol menengah pling best lah..smpai ari nih aq msih ingt dlm kpale n ingtn aq kenangan mse skol menengah..yezzzzzaaaa..

memori..dlm ingtan

kenangan ku

teringat lagi mase muda dlu.bgn pagi pegi mandi,gosok gigi,pakai baju sekolah and go to school.ingat lagi mase ari pertama skol,pnye lah smangat nk g skol smpai truck(mse dulu dk dlm kem)x datang dh ade dop mnunggu..msing2x smngat gile nak g skoloh..al-maklumlah,cuti sebulan,sape x ingt kt kwn2,kt cikgu,mak cik kantinn,tukang kebun,padang dan macam2 lagi..mls nk sbut bnyk2 6t borink plak..

gembiranya dapat berjumpa ngan kawan2x

yang paling best,semua org pkai bju sekolah bru,beg bru,jam baru,songkok baru..bleh dikatakan semua baru pd hari pertama..biaselah excited kn..aq pn cmtu gk dulu..panorama yang biasew kite 6pk lau hari pertama sekolah lau x lain,bdk2 yg bru msuk skol..msti nangis pnye..biaselah,x leh nk berenggang ngan mak n ayah..huhuhuhu..

bju sekolah ku dulu..

hari pertama..biaselah...
mase tu lah aq dpt jumpe ngan kawan2 bru2,belajar bersama,menyanyi bersama,bergurau...semua tu mase di sekolah rendah..terlalu bnyk kenangan mase di sekolah rendah...6t lain mase aq smbung blik..yezzzaaa

Khamis, 13 Januari 2011

Lumrah kehidupan..

kehidupan sebagai seorang insan yg bergelar makhluk Allah di muka bumi terlalu banyak cabaran yang perlu dilalui.Kesemua kesusahan yang dilalui ini merupakan takdir yang telah ditetapkan-Nya kepada hambanya.Oleh itu,sebagai insan yang taat kepada-Nya,hendaklah kita selalu mengingati-Nya walau dimana kita berada.Pelbagai cabaran telah ditetapkan oleh Allah kepada hamba-Nya seperti masalah kewangan,keluarga,sakit,kematian dan sebagainya.Jangan lah kita mengeluh apabila kita ditimpa sesuatu masalah.Selain itu,Allah juga telah menetapkan kesenangan yang bakal kita lalui apabila kita berusaha dengan bersungguh-sungguh.Namun begitu,dalam kegembiraan ada juga kesedihan yang bakal dilalui.Bak kata pepatah'disangka panas sampai ke petang,rupanya hujan di tengah hari'.Ini lah yang dapat menunjukkan betapa perlunya kita mengingati kepada-Nya.Apabila diberi kesenangan oleh Allah,maka kita lupa,nescaya akan ditarik balik segala kesenangan yang di berikan-Nya.Justeru,marilah kita sama-sama mengingati Allah kerana suatu hari nanti kita tetap akan berjumpa kembali dengan-Nya.Kematian tetap akan berlaku.Bertaubatlah selagi pintu taubat di buka.
sekian,wassalam.....

Ahad, 9 Januari 2011

hmmmm

Hari yang mendatang memang banyak perkara atau masalah yang akan dihadapi.Tetapi,adakah kita mengambil iktibar dari apa yang telah terjadi kepada diri kita sebelum ini.Adakah kita sudah memikirkan apa cara untuk mengatasi masalah sama yang melanda diri kita sebelum ini?.Memang sudah lumrah kehidupan manusia yang sentiasa dibelenggu oleh masalah.Tetapi,bagi yang sudah bersedia dengan pelbagai senjata sudah tentu tidak akan menjadi suatu kesusahan baginya untuk menghadapi hari-hari yang mendatang.Sekarang ini,kita dapat melihat bagaimana dunia sekarang sudah berubah.Pelbagai masalah yang berlaku di seluruh negara samaada penyakit,masalah politik,ekonomi negara dan sebagainya.Sebagai contoh dapat kita lihat,bagaimana situasi bekalan minyak masak yang berkurangan di dalam negara kita.Ini menjadi punca permasalahan kepada kita terutama kepada peniaga gerai masakan atau suri rumah untuk memasak.Contoh yang lain dapat dilihat pada anak-anak muda sekarang ini.Banyak gejala sosial atau vandalisme yang mereka lakukan.Sebagai contoh,pembuangan anak atau bayi.Isu ini menjadi suatu masalah yang berat dalam negara kita.Tiada siapa yang dapat untuk dipersalahkan kecuali kedua ibu bapa yang mendidik anak.Sepatutnya,ibu bapa hendaklah mengawal setiap tingkah laku anak mereka.Ketahuilah rakan sebaya mereka...Perkara seperti ini akan terus menjadi masalah sekiranya ianya tidak dibendung dalam kalangan masyarakat..Oleh yang demikian,sama-samalah kita bekerjasama dalam memastikan masalah-masalah seperti ini akan berkurang..Kita hidup dalam satu kelompok masyarakat haruslah mengamalkan prinsip satu malaysia.Sentiasa bekerjasama walaupun tidak sama agama,warna kulit..Buangkanlah sifat ego dalam diri masing-masing agar perpaduan dapat dieratkan seterusnya SATU MALAYSIA akan menjadi satu kenyataan..

sahabat blogku...smart2x and comeyy2x smua